ما در این مقاله به دنبال این هستم که مزایای استفاده از نرم افزار CRM برای فروشگاه‌های آنلاین را بررسی کنیم و همچنین به این می‌پردازیم که نرم افزار CRM24 چگونه به کسب‌وکارهای آنلاین کمک می‌کند که فروش بیشتری داشته باشند.

کسب‌وکارهای آنلاین:

کسب‌وکارهایی که بتوانند مشتری قبلی خود را حفظ کنند و همچنین مشتری جدید را جذب کنند یعنی در مسیر درست قرار دارند. CRM استراتژی کلیدی کسب‌وکارها است که عملکرد و فرایندهای داخلی را با شبکه‌های خارجی تلفیق می‌کند تا ارزش مورد انتظار و سودآوری را خلق و به مشتری هدف ارائه کند.

نرم افزار CRM به کمک  ابزارهای فناوری به کسب‌وکار اینترنتی شما کمک می‌کند بهتر و بیشتر از قبل مشتری جذب و حفظ کنند و در نتیجه سودآورتر باشند. نرم افزار CRM به طور مستقیم مشتری را تحت تاثیر قرار نمی دهند زیرا بیشتر یک ابزار شغلی است. اگر شما بتوانید سیستم CRM را به درستی درک کرده و از آن استفاده کنید می‌توانید مشتری خود را تحت تاثیر قرار دهید.

CRM برای فروشگاه‌های آنلاین و کسب‌وکارهای آنلاین یک راه حل کارآمد است که نقشه سفر مشتری را روشن می‌کند و اینگونه کسب‌وکارها می‌توانند با استراتژی‌های مناسب را جذب بازاریابی انتخاب کنند و فروش خود را افزایش دهند.

مهم ترین کاری که برنامه CRM برای کسب‌وکارهای اینترنتی انجام می‌دهد این است که نسبت به مشکلات، انتظارات، شکایات و تجربیات مشتریان اطلاعات دقیق تری داشته باشید در نتیجه محصول یا خدمات شما تطابق بیشتری با نیاز مشتری پیدا می‌کند.

مزایای استفاده از نرم افزار CRM برای کسب‌وکارهای آنلاین:

CRM آنلاین

نرم افزار CRM برای تمامی کسب‌وکارهای قابل استفاده است. هر شرکتی که با مشتری سر و کار دارد می‌تواند از نرم افزار CRM استفاده کند. شرکتی که در زمینه ساخت محصولات پزشکی باشد یا شرکتی که در زمینه لجستیک عمل می‌کند، یا شرکت هایی که در خدمات کار می‌کنند به سادگی می‌تواند از نرم افزار CRM استفاده کند و فروش خود را افزایش بدهد.

به عبارت ساده می‌توان گفت نرم افزار CRM به کسب‌وکارهای آنلاین کمک می‌کند نقشه سفر مشتری را به روشنی بدانند و بتوانند اطلاعات مشتری را ذخیره، دسته‌بندی و سازمان‌دهی، تجزیه تحلیل کنند.

بیشتر مدیران کسب‌وکاری که مایل نیستند برای نرم افزار CRM هزینه انجام بدهند می‌گویند که نرم افزار CRM چه فایده ای برای من دارد ما در اینجا به تعدادی معدودی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • سیستماتیک کردن کارهای شما
  • ایجاد راه‌های ارتباطی با مشتری
  • راه اندازی کمپین‌های تبلیغاتی
  • تجزیه و تحلیل‌های پیشرفته
  • مدیریت داده‌های ارزشمند مشتریان

می توانیم مزایای بیشماری را به این لیست اضافه کنیم، ولی مهم این که مهم ترین و بهترین راه و مزیت‌ها را بدانیم و به درستی از آن‌ها استفاده کنیم. اگر مزایای بیشماری بیان کنیم آیا شما به همه این امکانات احتیاج دارید و از آن استفاده می‌کنید؟؟؟

نیاز‌های خود را در نظر بگیرد و ابزار لازم را بردارید و به یاد داشته باشید که می‌توانید هر لحظه ابزار خود را ارتقا دهید.

سیستماتیک کردن کارهای شما :

شما هر روز باید کارهایی را انجام دهید که به صورت روزانه و تکراری است. به عنوان مثال خیلی ساده، بیشتر کسب‌وکارهای آنلاین می‌خواهند بعد از خرید مشتری اس ام اسی برای مشتری ارسال بشود شما به سادگی می‌توانیم برای مشتری خود پیام کوتاه ارسال کنید.

مثال بالا یک مثال خیلی ساده بود، شما می‌توانید برای اقداماتی که برای پشتیبانی از مشتری به سادگی از نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری استفاده کنند.

نرم افزار CRM با داشتن ابزاری به نام ورکفلو (workflow) به راحتی می‌توانید کارهای روزانه خود را به صورت سیستماتیک انجام دهید و وقت خود را سر موضوعات تکراری قرار  ندهید و وقت بیشتری برای مشتری‌ها قرار صرف کنید و تجربه بی نظیری را برای آن فراهم کنید.

ایجاد راه‌های ارتباطی با مشتری :

شما می‌توانید از راه‌های مختلفی با مشتری خود ارتباط برقرار کنید. شما می‌توانید از طریف تلفن اینترنتی (VOIP)، اس ام اس، ایمیل، فکس و تلگرام با مشتری خود ارتباط برقرار کنید. به این شکل شما راه‌های ارتباطی با مشتری بیشتری برای شما به فراهم  خواهد شد.

نرم افزار CRM با یکپارچه کردن راه‌های ارتباطی به شما اجازه می‌دهد به بهترین نحو و بیشترین اثرگذاری با مشتری خود ارتباط برقرار کنید. اینگونه سر نخ‌های فروش که برای شما به دست می‌آید به راحتی تبدیل به مشتری می‌شود و مشتری‌های قدیمی را می‌توانید حفظ کنید.

راه اندازی کمپین‌های تبلیغاتی :

راه انداختن کمپین تبلیغاتی کاری ندارد و کسب‌وکارها به راحتی می‌توانند که کمپین‌های تبلیغاتی خود را راه اندازی کنند. مشکل از جایی شروع می‌شود که مدیران شرکت‌ها برای بودجه‌بندی راه اندازی کمپین‌ها دیدی در خصوص میزان بهره‌وری کمپین‌ها ندارند.

شما به کمک نرم افزار CRM می‌توانید بازخوردهای لازم و گزارش‌های لازم از هر کمپین به دست بیاورید. همچنین به سادگی می‌توانید کمپین‌های ایمیلی و اس ام اسی داشته باشید.

تجزیه و تحلیل‌های پیشرفته :

مهم ترین سودی که نرم افزار CRM برای شما به همراه دارد. قدرت تجزیه و تحلیل قسمت‌های مختلف کسب‌وکارتان است. قابلیت اصلی نرم افزار CRM24  این است که قسمت‌های مختلف را یکپارچه می‌کند.

با یکپارچه شدن قسمت‌های مختلف سازمان شما می‌توانید نقاط ضعف قسمت‌های مختلف را متوجه بشوید و حتی نقاط ضعف کارمندهای خودتان را شناسایی کنید و به او کمک کنید به حد استانداردهای شرکت برسد.

شما به وسیله ابزار گزارش‌گیری به راحتی می‌توانید پیش‌بینی فروش، میزان فروش، موجودی انبار و … را داشته باشید و متوجه بشوید برای هر مشتری چه هزینه را پرداخت می‌کنید. محدودیت استفاده شما از نرم افزار CRM فقط به خاطر اطلاعاتی است که شما به نرم افزار وارد کرده‌اید.

مدیریت داده‌های ارزشمند مشتریان :

همان طور که اطلاع دارید مهمترین دارای یک شرکت اطلاعات مشتریان آن شرکت است.

شما می‌توانید به سادگی در وب سایت خود فرمی که توسط مشتری پر می‌شود را به نرم افزار متصل کنید و تمامی اطلاعات (ایمیل، آدرس، تلفن و…) را ذخیره کنید. مدیران بزرگ درباره اطلاعات مشتری بیان کرده‌اند که اطلاعات مشتری مثل گنج برای کسب‌وکارها می‌ماند. شما با اطلاعات مشتریان خود چه می‌کنید؟

اگر تازه شروع کرده باشید فقط می‌توانید که اطلاعات خود را منظم و دسته‌بندی شده نگه دارید در غیر این صورت اطلاعات مشتریان شما در صورت ذخیره‌سازی به صورت نامنظم ذخیره کرده‌اید و در فایل‌ها مختلف به صورت پراکنده نگه می‌دارید. اطلاعاتی که برای شما مثل گنج می‌ماند.

نرم افزار CRM24 چه کمکی به کسب وکارهای آنلاین می‌کند :

سی ار ام آنلاین

همانطور که می‌دانید هر تجارت و کسب و کار نیازهای متفاونتی دارد و همچنین هر تجارت و کسب و کار دارای ویژگی‌های منحصر به فرد خودش است. نرم افزار CRM24 با داشتن تجربه‌ای که به کمک متحدان تجاری خود (مشتریان خود) به دست آورده است. نرم افزار را طراحی کرده که مخصوص کسب و کارهای آنلاین و فروشگاه‌های اینترنتی است.

اینگونه شما زمان زیادی را برای پیاده‌سازی نرم افزار CRM در سازمان خود ندارید بلکه 80 درصد پیاده‌سازی برای شما از قبل انجام شده است. فقط کافی است فرایند فروش خود را رو کاغذ بیاورید و موارید که قرار است با توجه به آن گزارش تهیه کنیدو چینش سازمانی خود را در نرم افزار CRM24 وارد کنید.

ویژگی‌های اصلی نرم افزار CRM24 :

همانطور که بیان شد هر شرکت دارای ویژگی مخصوص به خودش است. ما در اینجا قصد داریم به 5 مورد از این ویژگی‌ها نرم افزار CRM24 که مربوط به کسب و کارهای آنلاین (فروشگاه آنلاین)  است ‌بپردازیم:

  • شخصی‌سازی و سفارشی‌سازی برای هر کسب‌وکار
  • یکپارچگی با وب سایت فروشگاهی
  • پشتیبانی رایگان
  • کاربری راحت و آسان
  • یکپارچه‌سازی
  • پیاده‌سازی بسیار راحت

شخصی‌سازی و سفارشی‌سازی برای هر کسب‌وکار:

هر کسب‌وکار دارای ویژگی و فرایند مخصوص به خودش است. نرم افزار CRM24 قابلیت برای نرم افزار CRM خود قرار داده است. شما به سادگی می‌توانید برای کسب‌وکار خود سفارشی‌سازی انجام دهید و تغییرات لازم را در نرم افزار ایجاد کنید.

یکپارچگی CRM  با وب سایت :

فروشگاه های اینترنتی می‌توانند نرم افزار CRM24 را با وب سایت خود یکپارچه کرده و تمام اطلاعاتی که توسط مشتریان در وب سایت از ثبت نام گرفته تا خرید و سفارش آنلاین محصول ثبت می‌شود را در CRM مدیریت کنند.

پشتیبانی رایگان:

نرم افزار CRM24 به صورت ابری نرم افزار خود را ارئه می کند و در صورتی که شما نیاز داشته باشید نرم افزار را به صورت لوکال در اختیار شما قرار می دهد.

زمانی که شما نرم افزار CRM24 را به صورت ابری تهیه می‌کنید، نیروهای پشتیبانی CRM24 به صورت رایگان در کنار شما خواهند بود.

وجود نیروی پشتیبان از اهمیت بالایی برخوردار است چون شما اگر به مشکلی برخورد کردید باید کسی باشد که بتواند از شما حمایت کند. شرکت‌‌های که در زمینه تولید نرم افزار فعالیت می‌کنند برای پشتیبانی از شما هزینه بالایی را دریافت می‌کنند. این در حالی است که نرم افزار CRM24 بدون هیچ هزینه این اقدام را انجام می‌دهد.

کاربری راحت و آسان:

نرم افزار CRM24 توسط مختصصین نرم افزار و کسب و کار نوشته شده است. هنگام تولید این نرم افزار دو عامل بهره‌وری و سادگی در استفاده مورد توجه این متخصصین بوده است.

ما سعی کردیم قسمت‌های مختلف نرم افزار را به شیوه‌ای‌طراحی کنیم که افرادی که از نرم افزار استفاده می‌کنند به راحتی از قسمت‌ها استفاده کنند و مشکلی در استفاده از نرم افزار نداشته باشند.

یکپارچه‌سازی:

شما به کمک نرم افزار CRM24 به راحتی می‌توانید قسمت تامین‌کنندگان، انبار، بازاریابی، فروش و پشتیبانی را مدیریت کنید. ما همچنین قابلیت اتصال به دیگر نرم افزارها را هم تهیه کردیم که شما به سادگی بتوانید به نرم افزارهای حسابداری، ERP و دیگر نرم افزارها که مورد نیاز شما است نرم افزار CRM خود را متصل کنید.

پیاده‌سازی بسیار راحت:

با توجه به این که ما نرم افزار اولیه برای کسب و کارهای آنلاین تهیه کردیم شما با تغییرات کوچکی می توانید نرم افزار را در سازمانتان پیاده‌سازی کنید. همچنین با پشتیبانی رایگانی که در اختیار شما قرار دارد هر کمکی نیاز داشته باشید در اختیار شما خواهد بود.

پیاده‌سازی نرم افزار CRM برای شرکت‌های مختلف متفاوت است و فقط بستگی به میزان جدیت مدیریت در استفاده از نرم افزار CRM دارد.

CRM کسب و کار های آنلاین